‘’ΠΡΩΤΑ Η ΥΓΕΙΑ’’
Διαχείριση της διακοπής λειτουργίας των σχολείων και των φροντιστηρίων για 14 μέρες.
Για μαθητές και γονείς.
ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
1) Έχει ξανασυμβεί να κλείσουν τα σχολεία για αντίστοιχο χρονικό διάστημα;
Απάντηση: Ναι, από καταλήψεις σχολείων, απεργίες καθηγητών του δημοσίου και ακραία καιρικά φαινόμενα(χιόνι). Βέβαια στις δύο πρώτες περιπτώσεις εξακολουθούσαν να δουλεύουν τα φροντιστήρια.
2) Υπάρχει λόγος να αγχωθούν οι μαθητές για την ύλη και τις εξετάσεις;
Απάντηση: Όχι, διότι, είτε θα μειωθεί η ύλη, είτε θα μεταφερθούν αργότερα οι εξετάσεις, είτε και τα δύο.
3) Να προσπαθήσουν οι μαθητές, με οποιονδήποτε τρόπο να προχωρήσουν την ύλη;
Απάντηση: Κατηγορηματικά όχι. Να κάνουν ΜΟΝΟ επανάληψη σε όσα έχουν ήδη διδαχθεί.
4) Τι προτείνετε για την περίοδο που τα σχολεία και τα φροντιστήρια θα είναι κλειστά;
Απάντηση: Τα παιδιά να ακολουθούν ΜΟΝΟ τις συμβουλές των καθηγητών που εμπιστεύονται έως τώρα για τα μαθήματά τους.
Αυτοί ξέρουν τους μαθητές τους, οπότε αυτοί πρέπει να τους καθοδηγήσουν, για όσο διάστημα, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα παραμείνουν κλειστά.
Στις μικρότερες ηλικίες(δημοτικό και γυμνάσιο) , προσπαθήστε , τα παιδιά να διατηρήσουν επαφή με τα βιβλία τους.
Στην 1η και την 2α Λυκείου είναι μία καλή ευκαιρία, παράλληλα με το διάβασμα, να αναζητήσουν πληροφορίες για τις σχολές και τα επαγγέλματα.
5) Ποιος θεωρείτε πως είναι ο καλύτερος τρόπος να διαχειριστούν τα παιδιά τον χρόνο τους;
Απάντηση: Τα παιδιά πρέπει να εκμεταλλευτούν αυτό το διάστημα για να βρουν τα ΄΄πατήματά τους΄΄. Να ηρεμήσουν, να ξεκουραστούν και παράλληλα , επικοινωνώντας με τους καθηγητές τους, να οργανώσουν και να υλοποιήσουν μια καλή επανάληψη.
ΠΡΟΣΟΧΗ!! Πρέπει να καταλάβουμε καλά πως ΤΩΡΑ είναι βασική περίοδος επανάληψης κι έτσι πρέπει να τη διαχειριστούμε.
6) Το χρονικό διάστημα που τα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα είναι κλειστά θα δημιουργήσει πρόβλημα στο εκπαιδευτικό έργο;
Απάντηση: Όχι. Αντιμετωπίζουμε, λόγω του κορονοϊού, ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα Υγείας και όχι ένα πρόβλημα Παιδείας.
7) Υπάρχει λόγος να ψάξουν τα παιδιά από μόνα τους τρόπους διαχείρισης της ύλης;
Απάντηση: Όχι, θεμιτό είναι να ακολουθήσουν ΜΟΝΟ τις οδηγίες των καθηγητών τους. Ό,τι τους προτείνουν αυτοί. Απαιτείται στρατηγική και ψυχραιμία.
Μη ξεχνάμε πως το στίγμα και τον ‘’ρυθμό’’ τα δίνει το Υπουργείο(έτσι πρέπει) κι εμείς προσαρμοζόμαστε. ΔΕΝ έχει νόημα να ακολουθούμε τον δικό μας δρόμο.
8) Τι προτείνετε στους γονείς, ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά τους;
Απάντηση: Καταρχάς να τους εξηγήσουν πως δε συντρέχει ΚΑΝΕΝΑΣ λόγος άγχους και ανησυχίας όσον αφορά στο εκπαιδευτικό κομμάτι. Επίσης ας εκμεταλλευτούν τον χρόνο αυτό, ώστε να συζητήσουν με τα παιδιά , θέματα που δεν είχαν έως τώρα τον χρόνο να τα επεξεργαστούν. Ας αποφύγουν, όσο είναι δυνατόν, τις εντάσεις. Τα παιδιά πάνω απ΄όλα πρέπει να είναι ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΥΓΙΗ.
9) Στην περίπτωση που επεκταθεί το διάστημα που τα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα είναι κλειστά πέραν των δύο εβδομάδων τι προτείνετε;
Απάντηση: Σε αυτή την περίπτωση θα περιμένουμε πρώτα από το υπουργείο να ξεκαθαρίσει τα πράγματα όσον αφορά στην εξεταστέα ύλη και τις εξετάσεις και κατόπιν χαράζουμε πορεία, ΠΑΝΤΑ σε συνεννόηση και συνεργασία με τους καθηγητές μας.
10) Τα παιδιά, για όσο χρονικό διάστημα δε θα έχουν σχολείο και φροντιστήριο, όταν δε διαβάζουν, πως πρέπει να περνούν τον χρόνο τους;
Απάντηση:
Όπως επιθυμούν, αρκεί να ακολουθούν πιστά , όλες τις οδηγίες του Υπουργείου Υγείας , διότι αντιμετωπίζουμε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα υγείας. Απαιτείται προσοχή και υπευθυνότητα.
ΣΧΟΛΙΟ
Όπως διαφαίνεται, η πιθανότητα να ανοίξουν τα σχολεία και τα φροντιστήρια στις 24/3/2020 είναι εξαιρετικά μικρή. Διανύουμε μία ιδιαιτέρως επικίνδυνη περίοδο για την υγεία μας και χρειάζεται υπευθυνότητα και προσοχή. Είναι πλέον ξεκάθαρο πως, τα σενάρια, να μειωθεί δραστικά η εξεταστέα ύλη σε όλες τις τάξεις, όπως και η μεταφορά των ενδοσχολικών(αν πραγματοποιηθούν) και των πανελλαδικών εξετάσεων αργότερα, είναι πολύ πιθανά (και αναγκαία), διότι προτεραιότητα έχει η υγεία. Θέλει ψυχραιμία, στρατηγική που θα καθορίζεται κάθε βδομάδα και προσαρμογή στα σχέδια που θα ανακοινώνει το Υπουργείο Παιδείας, ειδικά σε αυτά που είναι εφικτό να εφαρμοστούν σε όλη την Ελλάδα.
Νίκος Πουσπουρίκας
Εκπαιδευτικός
Φροντιστήριο Εκπαίδευση-Θετικό στο Μαρούσι